חיפוש שותפים לדרום אמריקה – 4 טיפים שכדאי להכיר לפני שמחפשים שותף לנסיעה

חבר'ה צעירים אשר יוצאים לטיול אחרי צבא, בוחרים לעשות זאת באופן עצמאי, כלומר הם מתכננים את הטיול בעצמם, בונים מסלול, רוכשים כרטיסי טיסה, ועושים את כל מה שצריך לצורך ארגון הטיול לבד. להבדיל, נניח מאנשים מבוגרים שהרבה פעמים מעדיפים לצאת במסגרת של טיול מאורגן.

אך גם חבר'ה צעירים אחרי צבא, לא פעם מעדיפים לא לטוס לבד. יש מי שבוחר לטוס עם חברים, יש מי שבוחר לטוס עם בן או בת זוג, ומי שאין לו עם מי לטוס, מחפש שותפים עבור טיול לדרום אמריקה, לפחות לשלב הראשוני של הטיול, בשביל שתהיה לו "נחיתה רכה", כלומר שיהיה איתו מישהו, גם אם הוא לא מכיר את המקום בהכרח, עדיין, שניהם לא יהיו לבד בימים הראשונים אחרי שהם עוזבים את הארץ.

השאלה היא, כיצד מחפשים שותפים לטיול בדרום אמריקה. אנחנו בהמשך המאמר נציג 4 טיפים שיכולים לעזור בחיפוש, דברים שמומלץ לבדוק ולברר. לפני כן נציין נקודה חשובה, כשאנחנו מחפשים שותפים, זה לא מחייב אותנו כמובן לטייל איתם כל הזמן בכל מקום. אין פה חוזה בינינו. בסופו של דבר, אנחנו יכולים להחליט, אם להמשיך או להיפרד. כמו כן, אנחנו לא מחויבים לטייל רק איתם. אם נפגוש אנשים בדרך, תמיד נוכל לחבור אליהם.

צריך להדגיש גם, יכול להיות מצא שאנחנו נצא לבד את הארץ אך נחפש שותפים למשל, אם נרצה לערוך טרקים בדרום אמריקה. בשביל שלא נהיה לבד. כלומר, האופציה של חיפוש שותפים איננה מוגבלת רק לתחילת הטיול, אלא אנחנו בהחלט יכולים להשתמש בה גם בשלבים מתקדמים יותר.

איפה וכיצד אנחנו יכולים לחפש שותפים?

מן הסתם, היום החיפוש העיקרי ייערך דרך האינטרנט. בין אם זה רשתות חברתיות, קבוצות שעוסקות בטיולים וספציפי בדרום אמריקה, פורומים, אתרי אינטרנט ועוד.

מעבר לכך, אנחנו יכולים לחפש דרך חנויות למטיילים וכן כשאנחנו מגיעים למקומות מסוימים בדרום אמריקה, אנחנו יכולים לפנות לחנויות או מסעדות של ישראלים, בתי חב"ד וכן אנחנו יכולים לחפש דרך לוחות מודעות בהוסטלים ואכסניות. שם לא פעם אנשים תולים מודעה שהם מחפשים שותף לטארק או להמשך הטיול.

4 טיפים חשובים לחיפוש ומציאת שותף לטיול בדרום אמריקה

יכולות פיזיות – עלינו להעריך את היכולות הפיזיות שלנו ולבחור שותף או שותפה בהתאם. אין טעם לצאת לטיול עם בן אדם שהוא חלש בהרבה מאיתנו או חזק בהרבה מאיתנו, כי אז לא נוכל לקיים טיול בצורה "שווה".

כימיה אישית – חשוב לפגוש את השותף או השותפה, לדבר איתו, לראות אם יש כימיה אישית, זרימה, אם יש על מה לדבר. אם אנחנו לא יכולים לנהל שיחה של שעה, סביר להניח שאנחנו לא נוכל לבלות גם ימים ארוכים ביחד.

תוכניות – חשוב לעשות תיאום ציפיות, מה התוכנית של כל אחד, מה כל אחד רוצה לראות, מה הצפי, לדעת אם בכלל יש טעם לצאת ביחד לטיול כזה.

התנהלות – כל אחד שמחפש שותף או שותפה, צריך לראות ההתנהלות וההתייחסות של הצד השני מתאימה לו, אם הוא רציני מדי או אולי שטותניק, שלא נגיד סטלן.