מסלול טיול לדרום אמריקה ל-3 חודשים – המקומות שאסור לפספס

קולומביה: איפה שהכל מתחיל!

אם אתם מתכננים טיול חוויתי שכולל את מסלול דרום אמריקה ב3 חודשים הרי שקולומביה היא נקודת ההתחלה המושלמת. עם התרבות התוססת, הנופים המדהימים והאירוח החם שלה, קולומביה מציעה חוויה בלתי נשכחת למטיילים.

התחילו את המסע בקרטחנה, עיר מלאה בקסם קולוניאלי וארכיטקטורה צבעונית. טיילו ברחובות המרוצפים של העיר המוקפת חומה, בקרו ב-Castillo San Felipe de Barajas, וטבלו בשווקים המקומיים התוססים. אל תשכחו להתפנק עם המטבח המקומי, ובמיוחד את מנות פירות הים הטעימות.

לכו אל משולש הקפה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, שם תוכלו לטעום את תרבות הקפה העשירה של קולומביה. בקרו במטעי קפה, למדו על תהליך ההכנה שלו, ותוכלו לנסות כמה מהמבשלות הטובות ביותר בעולם. אל תחמיצו את הנופים המדהימים של האזור, עם עיירות ציוריות.

צאו אל הפארק הלאומי טיירונה, בו ג'ונגלים שופעים נפגשים עם חופים בתוליים. תוכלו  לצאת לטרק בין היערות העבותים, לגלות חורבות נסתרות של הציוויליזציה המקומית, ולהירגע בחופים החוליים הלבנים. שנורקלינג במים צלולים כבדולח הוא פעילות מומלצת, עם בעלי חיים ימיים צבעוניים, ושקיעות עוצרות נשימה מעל הים הקריבי.

אקוודור: יותר מסתם קו המשווה?

עבור מי שעושים את מסלול דרום אמריקה ב3 חודשים מדינה הסמוכה לקולומביה שכדאי לבקר בה היא אקוודור, המכונה לעתים קרובות "אמצע העולם". אקוודור מציעה הרבה יותר מלבד קו המשווה המפורסם שלה. מדינה קטנה אך מגוונת זו היא אוצר של פלאי טבע, מורשת תרבותית וחוויות ייחודיות.

איי גלפגוס: צאו להרפתקה של פעם בחיים לאיי גלפגוס, מקלט למגוון ביולוגי. פגשו חיות בר ייחודיות, כמו צבי ענק, איגואנות ימיות וציצים כחולי רגל. תוכלו להנות משנורקלינג עם אריות ים, ולשחות לצד פינגווינים, או לצאת לטייל בנופים געשיים. איי גלפגוס מציעים הזדמנות שאין שניה לה, לחזות בטבע בצורתו הטהורה ביותר.

המרכז ההיסטורי של קיטו: בקרו בקיטו, עיר הבירה של אקוודור, וחקרו את המרכז ההיסטורי שלה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. תוכלו לשוטט ברחובות המקסימים של העיר עם מבנים קולוניאליים, לבקר בכנסיות יפות כמו לה קומפנייה האייקונית, ולצפות בנופים פנורמיים מנקודת התצפית אל פאנסילו. אל תחמיצו את ההזדמנות לנסות את המטבח האקוודורי המסורתי, על המנות המפורסמות שלו כמו למשל סביצ'ה ולפינגאצ'וס.

יערות הגשם של האמזונס: יער הגשם של האמזונס, ששטחו משתרע על כמה מדינות וביניהן אקוודור, הוא הוא אחד האזורים המגוון הביולוגיים ביותר על פני כדור הארץ. צאו לשייט בקאנו לאורך הנהרות המתפתלים, טיילו דרך ג'ונגלים שופעים ותפגשו חיות בר מרתקות, כמו למשל קופים, טוקנים ודולפינים ורודים. טבלו את עצמכם בתרבויות ילידיות, למדו על אורח חייהם המסורתי, ונסו את כוחכם בירי ברובה.

הטעמים של אקוודור: המטבח האקוודורי הוא תענוג לחובבי אוכל. תוכלו לטעום את הסביצ'ה הטעים עשוי מפירות ים טריים, או לנסות את המרק המסורתי שנקרא locro de papa. התנפקו עם השוקולד המפורסם ממטעי הקקאו, ואל תשכחו לטעום את אוכל הרחוב הטעים, כמו אמפנדס ולפינגאצ'וס.

שדרת הרי הגעש: צפו בשדרת הרי הגעש המדהימה, מקטע של הרי האנדים זרוע הרי געש נישאים. צאו לנסיעות ציוריות ברכבת בנופים עוצרי נשימה, טיילו במעלה הר הגעש Cotopaxi, וטבלו במעיינות חמים השוכנים בינות לפסגות מושלגות. שדרת הרי הגעש מציעה רקע מהפנט להרפתקאות וטיולים.

פרו: מה מעבר למאצ'ו פיצ'ו?

פרו היא מדינה שמציעה הרבה מעבר לאתר האייקוני שלה, מאצ'ו פיצ'ו. בעוד שמצודת האינקה העתיקה היא ללא ספק יעד חובה לבקר בו, פרו מציעה עוד שפע של חוויות ואטרקציות שובות לב.

העמק הקדוש: מסע דרך העמק הקדוש, אזור ציורי השוכן בתוך הרי האנדים, הוא חוויה מומלצת. גלו חורבות עתיקות של האינקה, כמו פיסאק ואולנטייטמבו, וצפו בטרסות החקלאיות המרשימות שעדיין משגשגות היום. כדי להרגיש באמת את התרבות המקומית תוכלו לבקר בקהילות ילידים ולשוטט בשווקים תוססים.

שביל האינקה: למי שמחפשים טרק הרפתקני, צאו לשביל האינקה האגדי. טיול רגלי זה בן ארבעה ימים לוקח אתכם דרך נופים עוצרי נשימה, יערות עננים עבותים ושבילי אינקה עתיקים. הגיעו אל שער השמש ותראו את המראה המעורר כבוד של מאצ'ו פיצ'ו מלמעלה, פרס ששווה את המאמץ הפיזי.

יערות הגשם של האמזונס: תוכלו להעמיק את המסע שלכם בפרו באזור האמזונס הפרואני ולצלול לתוך פלאי יער הגשם הטרופי הגדול בעולם. פעילויות כמו שייט לאורך נהר האמזונס, או צפייה בחיות בר אקזוטיות כמו יגוארים ומקוות, הן רק חלק ממגוון של ארטקציות שמחכות לכם שם. טבלו את עצמכם בירק השופע ובמגוון הביולוגי התוסס של האמזונס.

מסתורי נסקה: צאו אל מדבר נסקה שם תראו את קווי נסקה החידתיים הענקים שנחרטו ברצפת המדבר. הם מתארים צורות שונות של בעלי חיים וצורות גיאומטריות, ומשאירים ארכיאולוגים והיסטוריונים מבולבלים. תוכלו גם לקחת טיסה מעל הקווים הללו,  כדי להתרשם עוד יותר מהעיצובים המורכבים והמקורות המסתוריים שלהם.

מסלול דרום אמריקה 3 חודשים

בוליביה: פנינה שלא התגלתה?

חבויה בלב דרום אמריקה, בוליביה נותרה אחד הסודות השמורים ביותר של היבשת. מטיילים מתעלמים ממנה לעתים קרובות, אך מי שיוצא לבקר בה מתוגמל בשפע של יופי טבעי, עושר תרבותי וחוויות ייחודיות.

להתפעל מהסלאר דה אויוני: אחת האטרקציות המפורסמות ביותר של בוליביה היא סלאר דה אויוני, מישור המלח הגדול בעולם. הנוף הסוריאליסטי הזה של גבישי מלח לבנים מסנוורים, משתרע עד כמה שהעין יכולה לראות, יוצר חוויה מהפנטת אחרת. תוכלו לצאת לביקור במטחי המלח בג'יפ 4X4, לצלם תמונות עוצרות נשימה, ולחזות בשקיעות המדהימות שהופכות את האופק לציור של צבעים מרהיבים.

נפלאות לה פאס: העיר לה פאס מתנשאת לגובה רב, והיא מטרופולין תוסס והומה שמציע שילוב של קסם קולוניאלי ותרבות ילידית. תוכלו לשוטט שעות ארוכות ברחובות התלולים והמפותלים, לבקר בשוק המכשפות המסקרן, ולעלות על רכבל בנוף פנורמי רחב הידיים של העיר. צללו לתוך המטבח המקומי, נסו מנות מסורתיות כמו סלטניה ואנטיקוצ'וס, וטבלו את עצמכם באווירה התוססת של העיר הייחודית הזו.

יער הגשם האמזונס: בוליביה היא גם חלק מיער הגשם של האמזונס, ומציעה נקודת מבט שונה מהאזורים הברזילאים והפרואניים הפופולריים יותר. צאו לשיט בסירה לאורך הנהרות, או לטיולים מודרכים דרך הג'ונגל הצפוף, ותפגשו מגוון של חיות בר, כולל קופים, ציפורים ויגוארים. 

צ'ילה: ארץ הניגודים?

צ'ילה, המשתרעת לאורך הקצה המערבי של דרום אמריקה, היא מדינה של יופי טבעי שאין שני לו, ונופים קיצוניים. מהמדבר היבש ביותר בעולם ועד לקרחונים קפואים, ארץ הניגודים הזו מציעה מגוון רחב של חוויות למטיילים הרפתקנים.

מדבר אטקמה: ממוקם בחלק הצפוני של צ'ילה, מדבר אטקמה ידוע כמקום היבש ביותר על פני כדור הארץ. סוריאליסטי ואוורירי, המרחב העצום הזה של משטחי מלח, גייזרים ונופים דמויי ירח ישאיר אתכם ביראת כבוד. צאו לסיור אל הגייזרים המפורסמים אל טאטיו, ותהיו עדים לזריחות ושקיעות עוצרות נשימה מעל המדבר.

הפיורדים של פטגוניה: באזור הדרומי ביותר של צ'ילה שוכנת פטגוניה המדהימה, שממה של הרים נישאים, פיורדים קפואים וקרחונים בתוליים. צאו לשייט דרך הפיורדים, שם תוכלו לזהות לווייתנים מלכותיים, דולפינים שובבים ומושבות של פינגווינים. טיילו דרך הפארק הלאומי טורס דל פיינה מעורר הכבוד, התפעלו מהנופים הדרמטיים של מערות השיש, ותראו את קרחון פריטו מורנו.

התרבות של סנטיאגו: עיר הבירה של צ'ילה, סנטיאגו, היא מטרופולין תוסס המשלב בצורה חלקה מודרניות עם מסורת. תוכלו לבקר בשכונות המקסימות של בלוויסטה ולסטרריה, וגם באתרים ההיסטוריים של פלאזה דה ארמאס וארמון לה מונדה. אל תשכחו להתפנק במטבח המקומי במרקדו סנטרל ההומה. צאו בנסיעה בפוניקולר לפסגת סרו סן קריסטובל לנוף פנורמי של העיר והרי האנדים שמסביב.

ארגנטינה: הגמר הגדול

ארגנטינה, ארץ הטנגו והתשוקה, מציעה סיום גדול להרפתקה של מסלול דרום אמריקה ב3 חודשים. מהבירה הקוסמופוליטית של בואנוס איירס ועד לנופים עוצרי הנשימה של פטגוניה ומפלי האיגואסו המדהימים, בארגנטינה יש משהו שמדבר לכל מטייל.

התחילו את המסע שלכם בבואנוס איירס, עיר המשדרת אלגנטיות וקסם. תוכלו לטייל בשכונות הססגוניות של לה בוקה וסן טלמו, שבהן מוזיקת טנגו ממלאת את הרחובות והשווקים התוססים, המציעים הצצה לתרבות המקומית. התפנקו עם סטייק ארגנטינאי מסורתי וטבלו בחיי הלילה התוססים שהעיר מפורסמת בהם.

סעו דרומה לפטגוניה, אזור של יופי מחוספס ונופים מעוררי כבוד. בקרו בקרחון פריטו מורנו המלכותי, שבו תוכלו לחזות בנתחי קרח המתגלעים במי הטורקיז למטה. טיילו בנופים המדהימים של אל צ'אלטן והתפעלו מהפסגות המתנשאות של פיץ רוי וסרו טורה.

שום טיול לארגנטינה לא יהיה שלם בלי ביקור במפלי האיגואסו המרהיבים. המפלים העוצמתיים הללו, הממוקמים על הגבול עם ברזיל, הם פלא טבע אמיתי. צאו לשיט בסירה כדי להתקרב למפלים ולהרגיש את הערפל על פניכם, או אל הפארק הלאומי שמסביב, ביתם של מגוון חיות בר אקזוטיות.

עבור חובבי יין, ביקור במנדוזה הוא חובה. אזור זה ידוע ביקבים ובכרמים ברמה עולמית, בהם תוכלו להתפנק עם טעימות יין וללמוד על תהליך הייצור. כוס יין עם אסאדו ארגנטינאי  היא תענוג צרוף.

טיפים לנסיעה: איך להישאר בטוחים ולהפיק את המירב מהמסע שלכם?

מסלול דרום אמריקה ב3 חודשים יכול להיות הרפתקה מדהימה. מה שכן, חשוב לנקוט באמצעי זהירות מסוימים כדי להבטיח את שלומכם להפיק את המקסימום.

מחקר ותכנון

לפני היציאה לטיול, ערכו מחקר יסודי על כל יעד בו תבקרו. הכירו את המנהגים המקומיים, המסורות וכל היבט בטיחותי. תכננו את מסלול הטיול שלכם בהתאם, ואל תשכחו לאפשר לעצמכם מספיק זמן בכל מקום.

לארוז חכם

בדרום אמריקה יש אקלים מגוון, אז כדאי לארוז בהתאם. הביאו בגדים נוחים, נעליים יציבות לטיולים וציוד מתאים לתנאי מזג אוויר שונים. כמו כן, חשוב לארוז ערכת עזרה ראשונה, חומר דוחה חרקים ואת כל התרופות הנדרשות.

ערנות וזהירות

בעוד שדרום אמריקה מציעה חוויות מדהימות, חיוני להישאר ערניים ולהיות מודעים לסביבתכם. הימנעו מהצגת תכשיטים נוצצים או חפצי ערך, ושימרו על החפצים שלכם מאובטחים. היזהרו בעת שימוש בתחבורה ציבורית, והימנעו מהליכה לבד באזורים לא מוכרים או שאינם מוארים, במיוחד בלילה.

ביטויים בסיסיים

לימוד של כמה ביטויים בסיסיים בשפה המקומית יכול להשתלם מאוד בדרום אמריקה. זה משדר כבוד למקומיים ויכול לעזור לכם להתמצא ולתקשר טוב יותר, במיוחד באזורים מרוחקים שבהם האוכלוסייה לא דוברת אנגלית היטב.