כמה עולה טיול לדרום אמריקה –מה יכול להשפיע על עלות טיול לחצי שנה

כשאנחנו מתכננים טיול לחו"ל, מן הסתם אחד הדברים הראשונים, העיקריים שיכולים להשפיע על התכנון הוא גובה העלויות שלו. עלינו לקחת בחשבון את ההוצאות שנצטרך לבצע מצד אחד, ומצד שני, נצטרך לקחת בחשבון שבתקופה זו, סביר להניח, לא יהיו לנו הכנסות. בהתאם לכך, נצטרך להחליט לאן אנחנו רוצים לנסוע, לכמה זמן, ומה יהיה גובה ההוצאות שלנו.

צעירים אחרי צבא למשל, אשר מתחילים לחשוב על תכנון טיול לדרום אמריקה, עושים זאת בידיעה ברורה שטיול כזה נמשך לפחות חצי שנה ומן הסתם הוא יכול להגיע לסכומי כסף משמעותיים, סכומים שיחצו את קו עשרים אלף שקל בקלות.

מן הסתם, אותם צעירים עובדים לא מעט לפני מועד הנסיעה, מנסים לקבוע יעד זמן סביר, בין אם זה בהתאם לתנאים הכספיים שעומדים לרשותם ובין אם זה בהתאם לדברים אחרים שיכולים להשפיע על המועד, וכך הם חוסכים לעצמם מספיק כסף לרכישת כרטיס טיסה וכן לכל ההוצאות של הטיול עצמו.

לפני שנציג מספר נקודות שיכולות להשפיע על עלויות טיול לדרום אמריקה, חשוב להדגיש, לא משנה כיצד נתכנן את הטיול, מה יהיה המסלול, באיזה מועד אנחנו נרצה לטוס וכן לכמה חודשים או שבועות, אף פעם התכנון הכספי שלנו לא יהיה מדויק על השקל. אנחנו צריכים להשאיר מספיק מקום לשינויים. התקציב חייב להיות גמיש, בין אם זה בגלל שאנחנו נרצה להוסיף דברים ובין אם זה בגלל שתמיד קיים סיכוי, שהנסיבות ידרשו מאיתנו את זה.

מה יכול להשפיע על עלויות טיולים לחו"ל ומה יהיה טווח התקציב שלנו

נתחיל מטווח התקציב ולאחר מכן נבחן נקודות שיכולות להשפיע עלינו. טווח התקציב צריך לנוע בין עשרת אלפים לסביבות שלושים אלף שקל במצטבר, וזה בלי קשר להוצאות שנבצע בארץ, למשל, רכישת ציוד לדרום אמריקה, דברים שאנחנו נהיה חייבים לרכוש לפני הנסיעה, ביטוח נסיעות, תיק, וכמובן כרטיסי טיסה. התקציב לכך צריך להיות שונה ונפרד מתקציב הנסיעה עצמו. הטווח אגב, תלוי ביעד וכמובן במשך התקופה שנבלה בדרום אמריקה.

לינה – קשה מאוד להגדיר את עלויות הלינה בדרום אמריקה, משתי סיבות. ראשית, בכל מדינה הן יהיו שונות, שנית, בחלק מהמקומות אנחנו נישן באכסניות, בחלק מהמקומות נישן בבתי מלון ובמקרים מסוימים נוכל ללון בקמפינג. מה שבטוח הוא, זו ההוצאה המשמעותית ביותר שלנו במהלך הטיול. ברמת העיקרון, המחירים בדרום אמריקה נמוך ביחס לאירופה, מה עוד שצעירים אחרי צבא, מעדיפים בדרך כלל אכסניות והוסטלים זולים על פני בתי מלון יקרים. המחיר יכול להגיע גם לסכומים של 50-100 שקל ללילה.

מסעדות – מלבד כרטיסי טיסה ולינה, זו ההוצאה השלישית הכי משמעותית, בוודאי כשנגיע לארגנטינה או ברזיל, שם אי אפשר ואסור לפספס ארוחות במסעדות מקומיות. העלויות אינן יקרות, בטח לא ביחס למה שאנחנו מכירים בארץ. ארוחה טובה במסעדה בארגנטינה יכולה גם לעלות לנו 50 שקל בממוצע. יחד עם זאת, נזכור שסביר להניח, שמדי יום נאכל במסעדה כזו או אחרת ואז העלות מצטברת.

בילויים – העלויות כאן משתנות בהתאם לסוג הבילוי, מחיר כרטיס למשחק כדורגל עולה הרבה יותר ממחיר כרטיס למועדון לילה. בחלק מהמקרים העלויות יהיו דומות למה שמוכר לנו מישראל, במקרים אחרים, זה יכול להיות הרבה יותר משמעותי.

הוצאות ייחודיות – במהלך טיול למשך חצי שנה יש הוצאות שונות ומגוונות שאנחנו לא בהכרח רגילים אליהן. החל מהוצאות על כביסה, תחבורה מקומית, כניסה לאתרים וכלה בהוצאות על קורס צלילה או צניחה חופשית. הוצאות כאלה יכולות להגיע לסכומים של אלפי שקלים (במצטבר או בהוצאה חד פעמית).

לטוס או לא לטוס? – שיקולים כלכליים

כאשר מתכננים טיול לדרום אמריקה, אחד הדברים הראשונים שיש לקחת בחשבון הוא עלות הטיסה. טיסה לדרום אמריקה יכולה להיות הוצאה משמעותית, אך ישנן דרכים למצוא טיסה זולה לדרום אמריקה ולהפוך אותה לידידותית יותר לתקציב. אפשרות אחת היא להיות גמיש בתאריכי הנסיעה שלך. מחירי הטיסות עשויים להשתנות באופן משמעותי בהתאם לעונה וליום בשבוע. על ידי פתיחות לנסיעות בשעות הנחשבות לפחות מבוקשות, לעתים קרובות אתה יכול למצוא דילים טובים יותר ולחסוך כסף. בנוסף, כדאי לשקול שדות תעופה שונים עבור היציאה וההגעה שלכם. לפעמים טיסה לעיר סמוכה ולקחת אוטובוס או רכבת ליעד הסופי שלך יכולה להיות משתלמת יותר מאשר טיסה ישירה.

דרך נוספת לחסוך כסף בכרטיסי טיסה היא להיות שקדן בחיפוש אחר מבצעים והנחות. חברות תעופה רבות מציעות מבצעים ומכירות לאורך כל השנה, לכן מומלץ להירשם לניוזלטרים ולעקוב אחריהן ברשתות החברתיות כדי להישאר מעודכן. בנוסף, שימוש באתרי השוואת טיסות יכול לעזור לך למצוא את המחירים הטובים ביותר במספר חברות תעופה.

לבסוף, יש לשקול את האפשרות להזמין כרטיס הלוך ושוב במקום שני כרטיסים לכיוון אחד. במקרים מסוימים, כרטיסי טיסה לדרום אמריקה הלוך ושוב יכולים להיות זולים יותר מאשר הזמנת כל מוצר בנפרד. כמו כן, מומלץ לבדוק האם ישנן חברות תעופה המציעות עצירות ביניים בדרום אמריקה. זו יכולה להיות הזדמנות מצוינת לחקור עיר או מדינה חדשה ללא עלות נוספת או בתשלום מינימלי. כמובן, שבמידת הרלוונטיות כדאי גם לבחון את הנושא של טיול מאורגן לדרום אמריקה. 

כמה עולה טיול לדרום אמריקה

אפשרויות לינה: יוקרתית או מקומית?

בכל הנוגע ללינה בדרום אמריקה, יש מגוון אפשרויות המתאימות לתקציבים והעדפות שונות. אחת האפשרויות היא להתפנק באחד מאותם בתי מלון ואתרי נופש יוקרתיים. מקומות אלה מציעים שירותי אירוח מהשורה הראשונה, חדרים מרווחים, ולעתים קרובות נופים מדהימים. עם זאת, חשוב לציין כי לינה יוקרתית יכולה להגיע עם תג מחיר גבוה. אם אתה מוכן להשקיע קצת יותר בשביל נוחות, מלונות יוקרה יכולים להיות בחירה מצוינת.

מצד שני, מי שמחפש לחסוך כסף ולהתעמק בתרבות המקומית, יכול לשקול להישאר במקומות לינה מקומיים כגון בתי הארחה, אכסניות או אירוח ביתי. אפשרויות אלו אינן רק ידידותיות יותר לתקציב אלא גם מציעות הזדמנות ייחודית לתקשר עם המקומיים וללמוד על אורח חייהם.

חלופה נוספת היא השכרת דירה או בית נופש. אפשרות זו מועילה במיוחד למי שמטייל בקבוצות או לתקופות ארוכות יותר. השכרת דירה מאפשרת לך לקבל מרחב, לבשל את הארוחות  ולחסוך כסף על אוכל בחוץ. בנוסף, לעתים קרובות ניתן למצוא מבצעים והנחות באתרי השכרת נופש, מה שהופך אותה לאופציה משתלמת.

למי שמחפש חוויה סוחפת באמת, שקול תוכניות התנדבות או חילופי עבודה. תוכניות אלה מאפשרות להישאר עם משפחות או ארגונים מקומיים בתמורה לכישוריך או לסיוע. כך לא רק שתחסוך כסף על לינה, אלא גם תהיה לך הזדמנות להחזיר לקהילה ולקבל הבנה מעמיקה יותר של התרבות המקומית.

קולינריה בדרום אמריקה: כמה זה באמת עולה?

אחד משיאי הטיול לדרום אמריקה הוא ללא ספק ההזדמנות להתמכר למטבח המגוון והטעים שלה. מהסטייקים העסיסיים של ארגנטינה ועד לסביצ'ה האקזוטי של פרו, האזור הוא גן עדן לאוהבי אוכל. אבל כמה באמת עולה לחקור את המטבח המקומי?

החדשות הטובות הן שדרום אמריקה מציעה מגוון רחב של אפשרויות אוכל שיתאימו לתקציבים שונים. אם יש לכם תקציב מצומצם, אוכל רחוב הוא דרך מצוינת לחוות את הטעמים המקומיים מבלי לצאת עם חור בכיס. אתה יכול למצוא אמפנדס ובשרים משופדים במחירים נוחים מרוכלי רחוב. הפינוקים הטעימים האלה הם לא רק טעימים אלא גם דרך מצוינת להכיר את תרבות האוכל המקומית.

לחוויית אוכל רשמית יותר, מסעדות מקומיות ומסעדות קטנות הן אופציה מצוינת. מסעדות אלה מציעות מגוון מנות מסורתיות במחירים סבירים. הקפד לנסות את ההתמחויות הלאומיות, כגון feijoada בברזיל או סביצ'ה בפרו. המנות האלה לא רק טעימות אלא גם נותנות לכם טעימה מהטעמים האותנטיים של דרום אמריקה.

כמובן, אם אתם מחפשים חווית אוכל יוקרתית, לדרום אמריקה יש גם חלק נכבד של מסעדות יוקרה. מסעדות אלה מציעות מטבח גורמה, לעתים קרובות עם שילוב של טעמים מקומיים ובינלאומיים. בעוד שמסעדות אלו יכולות להיות יקרות יותר, הן מספקות חוויה קולינרית ייחודית ששווה לבזבז עליה.

התניידות: תחבורה ציבורית או השכרת רכב?

כאשר מדובר בהתניידות בדרום אמריקה, למטיילים יש אפשרות להשתמש בתחבורה ציבורית או לשכור רכב פרטי. לשתי האפשרויות יש יתרונות וחסרונות, לכן חשוב לקחת בחשבון את התקציב, רמת הנוחות והיעדים הספציפיים שבהם אתם מתכננים לבקר.

תחבורה ציבורית בדרום אמריקה היא לרוב זולה וזמינה. אוטובוסים ורכבות הם אמצעי התחבורה הציבורית הנפוצים ביותר, המציעים כיסוי נרחב ברחבי האזור. הם בחירה פופולרית בקרב נוסעים בתקציב נמוך מכיוון שהם מציעים דרך חסכונית להגיע ממקום אחד למשנהו. עם זאת, חשוב לציין שתחבורה ציבורית יכולה לפעמים להיות צפופה ופחות נוחה, במיוחד בעונות השיא של הנסיעה.

אפשרות פופולרית נוספת להתניידות היא השכרת שירותי הסעות פרטיים, כגון מוניות או השכרת רכב. שכירת רכב פרטי מציעה גמישות ונוחות רבה יותר, ומאפשרת לחקור בקצב שלך ולבקר ביעדים מחוץ לשבילים. מוניות נמצאות בדרך כלל בערים וניתן להפנות אותן ברחוב או באמצעות אפליקציות נסיעות. השכרת רכב מספקת את החופש לנסוע באופן עצמאי, אך חיוני להכיר את תקנות הנהיגה המקומיות ולהיות מוכנים למחסומי שפה פוטנציאליים.

למרחקים ארוכים יותר או לנסיעות בין מדינות, טיסות פנים הן אפשרות מעשית. לדרום אמריקה יש רשת מקושרת היטב של חברות תעופה המציעות תעריפים נוחים, במיוחד אם מזמינים אותם מראש. טיסות יכולות לחסוך לך זמן ויכולות להיות נוחות יותר לנסיעות ארוכות יותר. עם זאת, חשוב להשוות מחירים ולשקול הגבלות כבודה בעת הזמנת טיסות.

אם אתם מעוניינים במידע גם על ציוד הכרחי לדרום אמריקה תוכלו למצוא אותו כאן!