טרקים בדרום אמריקה – 8 הטרקים המומלצים ביותר

כשאנחנו חושבים על טרקים, בדרך כלל המבט שלנו מופנה מזרחה, אל אזור הודו, נפאל, לשם בדרך כלל טסים בשביל לעשות טארקים בהרים. אך כפי שאנחנו יכולים להבין, אלה לא המדינות היחידות בהן אפשר לעשות טארקים, ולמען האמת, לא בטוח שהן גם הכי פופולאריות בהקשר זה.

לא מעט צעירים וצעירות ואפילו מבוגרים רבים, בוחרים לערוך טיול בדרום אמריקה ומוציאים שם מסלולים ייחודים לטארקים. כמעט בכל מדינה ביבשת אפשר למצוא מסלול אחד לפחות, כאשר בחלק מהמדינות ניתן למצוא באזורים שונים, מגוון מקומות ומסלולים לטארקים, בין אם הם נמשכים יום אחד ובין אם הם נמשכים מספר ימים.

במאמר זה אנחנו נציג בפניכם שמונה מסלולים לטארקים בדרום אמריקה. לפני כן, נציג מספר טיפים שיכולים לעזור לכם, כיצד לבחור את הטארק הנכון עבורכם וכיצד להתכונן אליו בהתאם. צריך להדגיש כאן, כשעורכים תכנון טיול לדרום אמריקה, מומלץ מאוד לקחת בחשבון את האופציה של טראק, גם אם אתם לא מתכוונים בהכרח לעשות. הסיבה היא, כך תוכלו להיות מוכנים ולא תצטרכו למצוא את עצמכם מחפשים ציוד מתאים או מתמודדים עם תנאי מזג אוויר וכדומה.

טיפים לבחירה והכנה לטארק בדרום אמריקה

מסלול – מן הסתם, אתם צריכים להכיר את המסלולים השונים, לדעת עד כמה הם מתאימים ליכולות ולתנאים שעומדים לרשותכם, וכמובן איך משתלבים במסלול הטיול הכולל שלכם.

שותפים – אתם יכולים לערוך חיפוש שותפים לדרום אמריקה, בין אם זה עבור טיול שלם ובין אם זה עבור טארק. תהיו בטוחים שאתם לא היחידים שמחפשים.

ציוד –  כאמור, כשאתם רוכשים ציוד לדרום אמריקה, קחו בחשבון את האופציה של טארק, כך תגיעו מוכנים. במקרה הכי גרוע, תוכלו למכור או להעביר את הציוד הלאה.

הכנה נפשית – טארק לא חייב להיות טיול בתנאים קשים אך הוא בהחלט שונה מטיול בעיר. תעשו לעצמכם את ההכנה הנדרשת לשם כך.

מה הם הטרקים הפופולאריים ביותר בדרום אמריקה

קוסקו, פרו – טראק שנקרא אאוזנגטה, נחשב לאחד הטראקים הקשים ביותר שיש בעולם ואל רק ביבשת. המטרה היא להגיע לגובה של למעלה מ-6,000 מטר בשביל ליהנות מתצפית מרהיבה.

טורס דל פיינה, צ'ילה – שמורת הטבע הידועה כוללת גם אפשרות לערוך טארק מסביב, הוא כולל שטחים מגוונים, נופים מרהיבים ומפגש עם לא מעט זנים של צמחים, עצים וחיות מסוגים שונים.

טרק פויאוויה, צ'לה – גם כאשר מדובר בטארק ייחודי שמשלב בתוכו מגוון רחב של נופים ושטחים, מדובר אומנם על טיפוס יחסית לא גבוה על הרים שונים, אך אפשר למצוא פה מגוון רחב של אטרקציות ייחודיות ושונות שלא תמצאו בכל מקום, כולל מעיינות חמים, גייזרים ועוד.

ברילוצ'ה, ארגנטינה – יש לא מעט טארקים באזור זה, אחד מהם למשל, הוא סרו טרונדור, טארק שכולל טיפוס על קרחונים בהר געש, שחלקו נמצא בארגנטינה וחלקו בצ'ילה. מדובר על חוויה ייחודית.

טראק אחר בברילוצ'ה, הוא נאוול וואפי, מדובר על טראק לא פשוט, שבחלקו אפילו תצטרכו להתגלש על האדמה, אך הנופים מרהיבים ואפשר ליהנות במהלכו מטבילה באגמים שונים שמפוזרים במקום.

האווינה פוטיסי, בוליביה – מדובר על טארק שונה, מאחר והוא מחייב טיפוס על הר בגובה של למעלה מ-6000 מטר, וזה דורש להיות בכושר טוב, מצב בריאותי תקין, וכן לוודא שכל תנאי המזג האוויר מאפשרים זאת.

הוואי ווש, פרו. זהו טראק שנמשך מספר ימים, ועל כן, צריך להיות מאוד סבלניים ומוכנים ל"עבודה" ממושכת. הנופים כאן מרשימים, אך יש לקחת בחשבון שחלק מהדרך יכול להיות שגרתית, ויש מי שעלול לחשוב שזה משעמם. פיץ רוי, ארגנטינה. מדובר על טראק שנמשך יומיים שלושה, כולל הליכה של מספר שעות בשביל לעלות על ההר עצמו. ניתן לעשות אותו גם ביום אחד, אך מומלץ לבלות את הלילה במקום, בשביל ליהנות מהזריחות שלו.