ציוד לדרום אמריקה – 10 הדברים שחייבים להיות ברשימת הציוד

כל טיול לחו"ל מחייב אותנו לקחת ציוד מסוים שישמש אותנו, בין אם זה ביום ביום ובין אם זה במקרים מסוימים. אחת כמה וכמה, כשמדובר בטיול ממושך, כזה שנמשך שבועות או חודשים, כמו למשל טיול אחרי צבא.

צעירים שיוצאים אל טיול בדרום אמריקה אחרי צבא, נוהגים לבלות לא מעט שעות מול אתרי אינטרנט או בחנויות שונות למטיילים, בשביל לחפש ציוד שישרת אותם במהלך הטיול שלהם. זה טבעי, שכן הם נוסעים לתקופה ארוכה, הם בוודאי לא ירצו לחפש שם את הציוד והדברים השונים שהם צריכים. בין אם זה בגלל שאין להם רצון לבזבז זמן, כסף ובין אם זה בגלל חשש, שלא תמיד הם יוכלו למצוא את מה שהם מחפשים.

חשוב להדגיש, לא כל מי שיוצא לטיול בדרום אמריקה, בהכרח צריך לקנות את אותם פריטי ציוד כמו אחרים. הכל תלוי בסוג הטיול, בסוג המסלול. אם יוצאים אל יעדים בדרום אמריקה שנמצאים עמוק בג'ונגל, עמוק בהרים, אז כן צריך לקנות ציוד מיוחד, ספציפי, אך אם מדובר ביעדים עירוניים, מקומות מרכזיים, אז אפשר להתייחס לטיול בדיוק כמו שהיינו מתייחסים לטיול באירופה נניח, אולי עם תוספות של ביגוד או דברים קטנים אחרים, מותאמים למקום.

כמובן שכל מי שמחפש טרקים בדרום אמריקה, צריך להיערך לכך, גם מבחינת הציוד שהוא מגיע איתו לטארק.

איך קונים ציוד בצורה חכמה

לפני שנציג רשימה של עשרה פריטים שיכולים לשרת אותנו, חשוב לדעת איך קונים ציוד לטיול בדרום אמריקה בצורה חכמה.

תחילה, יש לייצר רשימה של כל הפרטים שאנחנו צריכים, פריטים שרצוי לצאת מהארץ ולא לקנות שם (ולצד זה, רשימה של פריטים שעדיף לנו לקנות בדרום אמריקה ולא להביא מהארץ).

לאחר מכן, יש לבחון את ההתאמות הנדרשות לדרום אמריקה, בכל היבט שהוא בתאם לסוג הציוד.

ובסופו של דבר, יש לעשות סקר שוק מקיף, איפה הכי משתלם לנו לקנות, מתי הכי משתלם לנו לקנות, ורצוי כמובן לבצע את הרכישה מספיק זמן מראש, בשביל שהציוד יגיע אלינו בזמן למועד הנסיעה.

עשרה פריטים שכל אחד צריך לקחת איתו לדרום אמריקה

נעלי הליכה נוחות – מאחר וסביר להניח שמסלול הטיול יכלול הרבה מאוד מסלולי הליכה, כולל בשטח, יש לדאוג שיש לנו נעליים מתאימות, נוחות, נעליים שיהיה לנו קל לצעוד איתן בכל מקום.

בגדי חורף – גם אם אנחנו נוסעים בתקופת הקיץ בדרום אמריקה, נכון נעשה אם ניקח אותנו בגדי חורף, שכן תמיד מזג האוויר יכול להשתנות, ומן הסתם זה יכול להרוס לנו את הטיול אם לא נהיה מוכנים.

פנסים ותאורת לילה – מאחר וייתכן ואנחנו נגיע למקומות מרוחקים, כולל בטארק, מקומות שהם לא ערים מרכזיות, רצוי להיות עורכים להפסקות חשמל וכן למצב שנצטרך ללכת בדרכים חשוכות.

אוהל – אם אנחנו מתכוונים לעשות טראק או קמפינג בשטח, סביר שנצטרך אוהל. עדיף להביא משהו פשוט ונוח מהארץ.

שק שינה ומזרון – גם כאן, אנחנו יכולים לצאת מוכנים ולא להסתמך על חנויות מקומיות.

שקע מותאם – לא בכל המקומות נוכל להשתמש בשקעים רגילים, ולכן נכון מצידנו לקחת שקעים מותאמים לשימוש במערכת החשמל המקומית.

ציוד עזרה ראשונה – כמובן, חשוב לצאת עם תרופות, תחבושות ודברים אחרים שיכולים לעזור לנו במקרה של מחלה, פציעה או כל דבר אחר.

כסף וכרטיסי אשראי – רצוי לצאת עם יותר מכרטיס אשראי אחד וכן עם מספיק כסף מזומן, מבלי שנצטרך להחליף. הרבה פעמים זה בעייתי במדינות מסוימות ביבשת.

קומקום חשמלי – לא בכל מדינה נוכל ליהנות מקפה איכותי, אז כל מי שמעוניין, רצוי להביא איתו קומקום חשמלי קטן מהבית ושקיות קפה.

פלאפון/טאבלט – כן, גם לדרום אמריקה רצוי להגיע עם פלאפון או טאבלט, בין אם זה בשביל לשמור על קשר עם הבית ובין אם זה בשביל דברים אחרים.